ماشین های حمل بار

انواع ماشین های حمل بار و باربری

حمل‌ونقل بار یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد در هنگام جابجایی کالا است. چرا که در طی فرایند جابه‌جا کردن کالا، این امکان وجود دارد که بارها آسیب ببینند. در نتیجه وسایل آسیب‌دیده باید تعمیر یا تعویض شوند که این فرایند یک هزینه اضافه به شمار می‌رود. از همین رو بهتر است که به یک شرکت باربری معتبر مراجعه کرده و با استفاده ماشین های باربری آن‌ها، کالاها را جابه‌جا کنید. به این ترتیب نه‌تنها می‌توانید با ایمنی بالا فرایند جابجایی بار را انجام دهید، بلکه با استفاده از خدمات شرکت باربری در مدت‌زمان کوتاهی این کار را به اتمام برسانید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی انواع خودروهای باربری مورد استفاده در باربری ها و مزایای به‌کارگیری آن‌ها بپردازیم.

همین ابتدای کار بهتون بگم که دلیل اینکه برای بارهای مختلف ماشین های مختلف استفاده میشه چیه! مسلما شما زمانیکه احتیاج به حمل بارهای مختلف دارید باید ماشین مناسبش رو هم انتخاب کنید. بعنوان مثال برای حمل اثاث باید از ماسین های مسقف یا بغل بازشو با ابعاد متوسط مثل خاور یا ماشین های نرم تر مثل بادسان و ایسوزو استفاده کنید. یا اگر کالا کم بود با نیسان جابجا بشه. و یا اگر مسیر طولانی بود با ترانزیت جابجا بشه. در کل در این مطلب ماشین های مختلف رو بهتون معرفی میکنیم.

  1. وانت نیسان
  2. خاور
  3. کامیون شش چرخ
  4. کامیون ده چرخ
  5. تریلی

در ادامه به بررسی این ماشین ها میپردازیم.

ماشین های حمل بار

چرا باید از ماشین های باربری برای جابه‌جایی کالا استفاده کنیم؟

به‌کارگیری ماشین های باربری مدرن باعث شده است تا بیشتر افراد از خدمات شرکت‌های باربری معتبر برای جابه‌جایی بار خود استفاده کنند. در گذشته استفاده از خدمات شرکت‌های باربری برای جابه‌جایی کالا به صورت بین‌شهری و درون‌شهری مرسوم نبود. معمولا افراد از وسایل نقلیه شخصی برای این کار استفاده می‌کردند. اما این کار نتایج خوبی نداشت و معمولا برخی از وسایل آسیب می‌دیدند و باید تعمیر یا تعویض می‌شدند. به این ترتیب باید هزینه اضافی برای تعمیر و تعویض وسایل پرداخت می‌کردند. اما امروزه استفاده از ماشین های باربری و خدمات اتوبارهای معتبر بسیار رایج شده است. چرا که این کار مزایای زیادی برای افرادی دارد که به دنبال جابه‌جایی کالا به صورت بین‌شهری و درون‌شهری هستند.

از جمله مزایای استفاده از ماشین های باربری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ریزی آسان برای جابجایی بار
  • سالم ماندن کالاها در هنگام جابه‌جایی
  • تجهیزات مناسب برای فرایند اسباب‌کشی
  • کاهش استرس صاحب کالا در طول فرایند باربری
  • کاهش هزینه‌های جابه‌جایی کالا
  • حمل تمام وسایل توسط خدمه و خودروهای باربری
  • چیدمان وسایل در خودروهای باربری به شکل کاملا اصولی
  • انجام خدمات چیدمان وسایل در مقصد پس از حمل‌ونقل آن‌ها
  • بیمه شدن تمام وسایل توسط شرکت باربری
  • استفاده از رانندگان حرفه‌ای برای جابه‌جایی اثاثیه با خودروهای باربری

 

خدمات حمل و نقل و باربری با چه ماشین هایی انجام میشود؟

هر شرکت باربری تعدادی وسیله نقلیه برای حمل و جابه‌جایی انواع کالا دارد که توسط رانندگان حرفه‌ای کنترل می‌شوند. در واقع با توجه به نوع، ابعاد و وزن بار، وسیله نقلیه خاصی در نظر گرفته شده تا فرایند حمل و جابه‌جایی اثاثیه را انجام دهد. باید بدانید که این وسایل نقلیه هم برای جابه‌جایی بین‌شهری و هم حمل‌ونقل درون‌شهری استفاده می‌شوند. شرکت باربری بارتو (فرشاد ترابر حامد) یکی از برترین اتوبارها در ایران است که تمام خدمات بسته‌بندی، چیدمان و حمل‌ونقل بار را انجام می‌دهد. این شرکت تمام بارهای شما را به سراسر کشور ارسال می‌کند.

از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده در شرکت‌های باربری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وانت نیسان
  2. خاور
  3. ماشین‌های تک‌محور یا ۱۰ تن شش چرخ
  4. ماشین‌های جفت محور یا ۱۵ تن ده چرخ
  5. تریلی و ترانزیت

وانت نیسان

ماشین وانت نیسان

بیش از ۴۰ سال است که وانت نیسان در ایران استفاده می‌شود و یکی از ماشین های باربری پرکاربرد به شمار می‌رود. این خودرو توانایی حمل بار تا وزن حدود دو تن را دارد؛ البته در حالت استاندارد دو تن بار را حمل می‌کند. در صورت چینش بار به صورت غیر استاندارد تا سه تن بار را می‌توان با این خودرو جابه‌جا کرد. باید بدانید که تولید نیسان‌های آبی که در حال حاضر در سطح شهرها مشاهده می‌شوند، از سال ۱۳۷۰ آغاز شد.

به طور کلی خودروی نیسان نقش بسیار مهمی را در شرکت‌های باربری و اتوبارها ایفا می‌کند. نیسان‌های انژکتوری دارای موتور ۲۴۰۰ سی‌سی هستند. نوع بنزینی این خودروها ۱۰۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر و نوع دوگانه‌سوز آن ۹۰ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باید اشاره کرده نیسان معمولا در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر مصرف سوخت دارد. لازم است بدانید که نیسان شامل دو نوع چادر دار و بدون چادر می‌شود که هر کدام میزان گنجایش متفاوتی دارد.

برای اطلاع دقیق از میزان حمل و روش های حمل با نیسان وارد صفحه ” حمل بار با نیسان ” شوید.

 

خاور

ماشین خاور

برای حمل بار با خاور که از ماشین های باربری نیمه‌سنگین به شمار می‌رود، باید نوع بار خود را در نظر بگیرید. طبیعتا خاور نسبت به نیسان گنجایش بیشتری دارد و میزان بار بیشتری را می‌تواند حمل کند. اگر قصد حمل اثاثیه از شهری به شهر دیگر را دارید، همین حالا با شرکت باربری بارتو تماس بگیرید تا بهترین خودروهای باربری را در اختیار شما قرار دهند. باید بدانید که خاور در واقع نام شرکت تولیدکننده کامیون در ایران است که بیش از ۴۰ سال در این زمینه سابقه دارد. به طور معمول با توجه به نوع خاور بین ۳ تا ۸ تن بار را می‌توان با خاور جابه‌جا کرد. باید بدانید که خاور انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی‌های خاص خود است.

از جمله انواع خاور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاور روباز: از این نوع خاور بیشتر برای حمل‌ونقل بارهای سبک و سنگینی که حساس نیستند، استفاده می‌شود. معمولا طول این نوع خاور چهار متر و عرض و ارتفاع آن دو متر است و بین ۳ تا ۴ تن بار را می‌تواند حمل کند
  • خاور مسقف: این نوع خاور معمولا داری سقف فلزی و چادری است که تنها در ارتفاع با خاور روباز تفاوت دارد. از سوی دیگر توانایی حمل بار این نوع خاور با نوع روباز یکسان است
  • خاور ۹۱۱ بادسان: خاور ۹۱۱ بادسان در واقع نوعی کامیونت با انواع شانسی کوتاه، نیمه‌بلند و بلند است. باید بدانید که در باربری‌ها هم نوع مسقف و هم نوع روباز آن وجود دارد. معمولا این کامیونت‌ها می‌توانند تا هشت تن بار را حمل کنند

برای اطلاع دقیق از میزان حمل و روش های حمل با خاور وارد صفحه ” حمل بار با خاور ” شوید.

 

ماشین های تک محور

ویژگی‌های ماشین‌های تک‌محور برای جابه‌جایی بار

ماشین های باربری تک‌محور به‌نوعی رایج‌ترین کامیون برای حمل بار بین‌شهری به شمار می‌رود. از این نوع کامیون بیشتر در حمل بارهای شرکتی استفاده می‌شود. در واقع ماشین تک‌محور به این معنی است که بخش عقب کامیون روی یک محور قرار دارد. میزان بار قابل حمل با کامیون تک‌محور نسبت به کامیون دومحوره کمتر است؛ چرا که این نوع کامیون‌ها نسبت به نوع دومحوره قدرت بکسل و ظرفیت حمل بار کمتری دارند.

از سوی دیگر تعداد چرخ‌های کامیون تک‌محور نسبت به نوع دومحوره کمتر است؛ به همین دلیل برای حمل بارهایی مانند مبلمان مناسب هستند. تعداد چرخ‌های این کامیون شش عدد است. باید بدانید که خودروهای باربری تک‌محور معمولا قابلیت حمل ۱۰ تن بار را دارند. از جمله بهترین انواع خودروهای باربری تک‌محور می‌توان به کامیون‌های شش چرخ ۱۰ تن بنز، آمیکو و رنو اشاره کرد. شرکت باربری بارتو دارای بهترین کامیون‌های تک‌محور و دومحوره برای حمل بارهای شما است که با استفاده از آن‌ها اثاثیه شما را بدون هیچ آسیب‌دیدگی به مقصد می‌رسانند. تنها کافی است که از طریق وب‌سایت بارتو با این شکرت تماس بگیرید و آدرس خود را بدهید.

برای اطلاع دقیق از میزان حمل و روش های حمل با خاور وارد صفحه ” حمل بار با کامیون ۱۰ تن ” شوید.

 

ماشین های جفت محور

خصوصیات ماشین‌های جفت محور برای حمل اثاثیه

ماشین های باربری دومحوره نسبت به خودروهای تک‌محوره وزن بیشتری دارند و از نظر سایز نیز بزرگ‌تر هستند. از همین رو برای حمل بارهای بسیار سنگین گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آیند. در کامیون‌های دومحوره، وزن بار به صورت یکنواخت در تمام بخش بارگیری ماشین پخش می‌شوند. به این ترتیب توازن در این نوع ماشین باربری برقرار است و در جاده بدون مشکل حرکت خواهد کرد. البته مانور دادن این نوع کامیون در مکان‌هایی با فضای تنگ، جاده‌های باریک و سرازیری یا سربالایی کمی دشوار می‌شود. به طور معمول کامیون‌های دومحوره تا ۱۵ تن توانایی حمل بار دارند و دارای ۱۰ چرخ هستند. از جمله انواع کامیون‌های دومحوره می‌توان به کامیون‌های بنز، آمیکو و رنو اشاره کرد.

برای اطلاع دقیق از میزان حمل و روش های حمل با خاور وارد صفحه ” حمل بار با کامیون ۱۵ تن ” شوید.

تریلی و ترانزیت

تریلی و ترانزیت

تریلی که در واقع تلفظ درست آن تریلر است، شامل خودروهای کشنده با بارگیری غیر ثابت و قابل جدا شدن می‌شود. باید بدانید که در سراسر دنیا تریلی رایج‌ترین وسیله نقلیه برای حمل بار به شمار می‌رود. به طور معمول این نوع ماشین های باربری توانایی حمل بیش از ۱۵ تن بار را دارند. تریلی‌ها دارای انواع متعددی هستند که برخی از آن‌ها شامل تریلی کفی، تریلی لبه‌دار، تریلی ترانزیت یا چادری، تریلی تیغه، تریلی کمرشکن و تریلی یخچالی می‌شوند.

هر یک از تریلی‌ها خود انواع متعددی دارند و کاربرد آن‌ها متفاوت است. از برخی برای حمل مواد معدنی و صنعتی استفاده می‌شود و برخی دیگر در حمل کالاهای بسته‌بندی شده در کارتن و جعبه کاربرد دارند. در واقع انتخاب نوع تریلی به نوع بار شما و ابعاد و وزن آن وابسته است.

برای اطلاع دقیق از میزان حمل و روش های حمل با خاور وارد صفحه ” حمل بار با ۱۸ چرخ ” شوید.

پرسش و پاسخ

چند نوع ماشین باربری در ایران برای حمل‌ونقل کالا وجود دارند؟

به طور کلی پنج نوع خودوری باربری در ایران موجود هستند که شامل نیسان، خاور، کامیون تک‌محور، کامیون دومحور و تریلی می‌شوند.

خودروهای باربری تک‌محور و دومحوره چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این دو خودرو از نظر وزن و سایز با یکدیگر متفاوت هستند. از ماشین های باربری تک‌محور برای حمل بارهای سبک‌تر، مانند مبلمان استفاده می‌شود؛ خودروهای دومحوره در حمل بارهای سنگین‌تر، مانند یخچال و کمد کاربرد دارند.

کالاهای خود را با ماشین های باربری شرکت بارتو جابه‌جا کنید

برای اینکه بتوانید فرایند باربری را بدون مشکل و استرس انجام دهید، بهتر است این کار را به یک شرکت باربری معتبر بسپارید. به این ترتیب هم کالاهای شما بیمه می‌شوند و هم بدون هیچ آسیب‌دیدگی به مقصد می‌رسند. شرکت اتوبار بارتو آماده ارائه خدمات بسته‌بندی و حمل انواع بار به مقصدهای مورد نظر شما است. ما در بارتو از بهترین ماشین های باربری باری حمل اثاثیه شما استفاده می‌کنیم. تنها کافی است که ابتدا حجم بارهای خود را تخمین بزنید و از ما بخواهید که یک وسیله نقلیه مناسب با حجم بار شما برایتان ارسال کنیم. لازم به ذکر است که خدمه ما پس از حمل‌ونقل اثاثیه شما، کارهای مربوط به چیدمان آن‌ها در مقصد را نیز انجام خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *