خاور، وسیله نقلیه مناسبی برای جابه‌جایی بارهای نیمه‌سنگین است

حمل با خاور روباز، خاور مسقف و ۹۱۱ بادسان

انتخاب وسیله نقلیه مناسب یکی از نکات کلیدی برای جابه‌جایی بار یا اسباب‌کشی به شمار می‌رود. معمولا برای انتخاب وسیله نقلیه به حجم و وزن بار توجه می‌شود. خاورها از جمله وسایل نقلیه کاربردی برای حمل بار در حجم و اندازه‌های نسبتا بزرگ است. زمانی که شما برای حمل و جابه‌جایی انواع وسایل قادر به استفاده از وانت بار نباشید، باید به سراغ استفاده از خدمات حمل بار با خاور بروید. هر خاور می‌تواند بسته به نوع خود بارهایی تا وزن ۸ تن را جابه‌جا کند. در این مطلب با انواع مختلف خاورها و مزایای استفاده از آن‌ها برای حمل بار آشنا می‌شویم.

ما در مطلب مجزایی در مورد حمل بار با انواع ماشین ها صحبت کردیم که د رصورت نیاز میتوانید وارد صفحه ” انواع ماشین های حمل بار ” شوید.

 

شماره رزرو ماشین خاور

:: روی شماره کلیک کنید::

مسعود اکبری: ۰۹۱۲۲۵۲۰۵۳۶ 

مهدی اکبری: ۰۹۱۲۲۴۰۷۶۱۶

تلفن ثابت: ۵۵۲۹۶۹۹۲۵۵۲۹۶۹۹۵

هزینه باربری با خاور شرکت فرشاد ترابر حامد (بارتو)

لیست قیمت شرکت حمل ونقل فرشاد ترابر برای کالاهای تجاری

اعلام اولیه کرایه انواع بارگیر

 

مقصد

نوع بارگیر

خاور ۳ تن

خاور مسقف

اراک

۳٫۵۰۰٫۰۰۰

۳٫۹۰۰٫۰۰۰

اردبیل

۶٫۰۰۰٫۰۰۰

۶٫۹۰۰٫۰۰۰

ارومیه

۵٫۹۰۰٫۰۰۰

۶٫۷۰۰٫۰۰۰

اصفهان

۳٫۴۰۰٫۰۰۰

۳٫۹۰۰٫۰۰۰

اهواز

۵٫۷۰۰٫۰۰۰

۷٫۰۰۰٫۰۰۰

ایلام

۵٫۳۰۰٫۰۰۰

۶٫۰۰۰٫۰۰۰

بوشهر

۶٫۰۰۰٫۰۰۰

۸٫۹۰۰٫۰۰۰

بیرجند

۷٫۰۰۰٫۰۰۰

۷٫۵۰۰٫۰۰۰

تبریز

۴٫۵۰۰٫۰۰۰

۵٫۳۰۰٫۰۰۰

خرم آباد

۴٫۵۰۰٫۰۰۰

۵٫۰۰۰٫۰۰۰

زاهدان

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰

زنجان

۳٫۷۰۰٫۰۰۰

۴٫۰۰۰٫۰۰۰

ساری

۳٫۷۰۰٫۰۰۰

۴٫۰۰۰٫۰۰۰

سمنان

۲٫۵۰۰٫۰۰۰

۲٫۸۰۰٫۰۰۰

سنندج

۴٫۲۰۰٫۰۰۰

۴٫۷۰۰٫۰۰۰

شهرکرد

۴٫۲۰۰٫۰۰۰

۴٫۷۰۰٫۰۰۰

شیراز

۴٫۵۰۰٫۰۰۰

۶٫۲۰۰٫۰۰۰

قزوین

۲٫۴۰۰٫۰۰۰

۲٫۶۰۰٫۰۰۰

قم

۲٫۵۰۰٫۰۰۰

۲٫۶۰۰٫۰۰۰

کرمان

۶٫۵۰۰٫۰۰۰

۷٫۵۰۰٫۰۰۰

کرمانشاه

۴٫۲۰۰٫۰۰۰

۴٫۷۰۰٫۰۰۰

گرگان

۴٫۳۰۰٫۰۰۰

۴٫۷۰۰٫۰۰۰

رشت

۳٫۷۰۰٫۰۰۰

۴٫۲۰۰٫۰۰۰

مشهد

۵٫۱۰۰٫۰۰۰

۵٫۵۰۰٫۰۰۰

همدان

۳٫۲۰۰٫۰۰۰

۳٫۷۰۰٫۰۰۰

یزد

۴٫۳۰۰٫۰۰۰

۴٫۸۰۰٫۰۰۰

 

 

حمل بار با خاور روباز

حمل بار با خاور روباز

همان‌طور که اشاره کردیم، خاورها انواع مختلفی دارند که یکی از کاربردی انواع آن خاور روباز است. این نوع از خاور، همان‌طور که از نام آن پیدا است، به صورت بدون سقف طراحی و تولید می‌شود. خاور روباز بهترین گزینه برای حمل بارهایی است که حساسیت بالایی ندارند و در برابر تغییرات جوی و تکان‌ها و ضربه‌هایی که به بدنه خاور وارد می‌شود، مقاوم هستند. حداکثر تناژ بارگیری این نوع خاور به طور متوسط بین ۳ تا ۴ تن محاسبه شده است. البته از این وسیله نقلیه بیشتر برای حمل بار با خاور به شهرها و استان‌های دیگر استفاده می‌شود. زیرا خاور روباز اجازه تردد در داخل فضای شهر را ندارد.

اسباب‌کشی

از خاور روباز برای حمل چه بارهایی استفاده می‌شود؟

خاورهای روباز با توجه به حداکثر تناژ بارگیری خود گزینه مناسبی برای جابه‌جایی مصالح ساختمانی از جمله سیمان، گچ، آجر، سنگ، داربست و انواع آهن‌آلات به شمار می‌روند. به همین دلیل معمولا بسیاری از کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی برای تحویل بارهای خود از خاورهای روباز استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای حمل بار با خوار روباز به جابه‌جایی و حمل میوه و تره‌بار مربوط می‌شود. بسیاری از باغ‌های میوه و زمین‌های کشاورزی در حاشیه شهرها قرار دارند و در برخی از موارد در صورت زیاد بودن وزن و حجم محصولات، باغداران و کشاورزان برای رساندن محصولات خود به میوه‌فروشی‌ها و میدان‌های تره‌بار از خاورهی روباز استفاده می‌کنند.

حمل بار با خاور مسقف

حمل بار و اسباب‌کشی با خاور مسقف در شهرهای پرترافیک

کامیونت نوعی ماشین حمل و نقل سنگین است که در کشور ایران با نام خاور مسقف نیز شناخته می‌شود. خاور مسقف یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه برای حمل بار به صورت درون‌شهری است که بسیاری از شرکت‌های باربری معتبر استان تهران مانند باربری بارتو، برای اسباب‌کشی و حمل انواع بارهای سنگین از آن استفاده می‌کنند. کامیونت یا همان خاور مسقف یک وسیله نقلیه دو محوره بوده که بر یک شاسی مستحکم سوار می‌شوند. همچنین سیستم کمک فنر این خاور نیز با خاورهای روباز متفاوت است. برای مسقف کردن خاورهای مخصوص حمل بار از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود.

از کاربردی‌ترین متریال‌ها برای مسقف کردن خاور حمل بار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف‌های فلزی
  • سقف‌های پارچه‌ای
  • سقف‌های کامپوزیت

حمل بار با خاور برای اسباب کشی

کاربرد گسترده خاور مسقف در اسباب‌کشی

حداکثر تناژ بارگیری خاور مسقف به طور متوسط در حدود ۶ تن در نظر گرفته می‌شود. همچنین اشاره کردیم که طراحی سیستم تعلیق و کمک فنرهای خاور مسقف با خاورهای روباز متفاوت است. کمک فنرها و جلوبندی این وسیله نقلیه به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ضربات و ارتعاشات واردشده به خاور را جذب کرده و از تکان خوردن بیش از اندازه وسیله نقلیه جلوگیری کند. به همین علت، حمل بار با خاور مسقف در محیط شهری از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

بسیاری از خانواده‌ها برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل گران‌قیمت و شکستنی خود به سراغ استفاده از خدمات حمل بار با خاور می‌روند. در داخل فضای مسقف این خاورها انواع پوشش‌های ضربه‌گیر تعبیه شده‌اند تا احتمال آسیب رسیدن به اثاثیه منزل در هنگام اسباب‌کشی را به صفر برسانند. شما می‌توانید برای اسباب‌کشی به مناطق مختلف تهران از خدمات حمل بار با خاور ما در باربری بارتو بهره‌مند شوید.

حمل بارهای یخ‌زده و فاسدشدنی با خاور مسقف

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز خاورهای مسقف با سایر خاورها امکان تعبیه کمپرسور، اتاقک ایزوله و یخچال در داخل فضای مسقف آن به شمار می‌رود. احتمالا شما نیز در هنگام خرید از مغازه‌های مختلف با انواع کامیونت‌های یخچال‌داری که مشغول تحویل بارهای خود بوده‌اند، مواجه شده‌اید. امکان تعبیه یخچال در فضای مسقف این خاورها باعث شده است که از این وسیله نقلیه برای جابه‌جایی انواع مواد غذایی یخ‌زده و فاسدشدنی استفاده شود.  خاورهای مسقف همچنین گزینه ایده‌آلی برای حمل محصولات شیمیایی حساس هستند.

حمل بار با بادسان 911

حمل بار با خاور ۹۱۱ بادسان

نام خاور ۹۱۱ بادسان برگرفته از نام خاور مرسدس بنز سری ال بوده و برای طراحی ظاهر این خاور از کامیونت‌های رنو الهام گرفته شده است. از دلایل محبوبیت این وسیله نقلیه در میان شرکت‌های باربری می‌توان به ظاهر زیبا، طراحی و تولید براساس استانداردهای روز دنیا و ایمنی بالا اشاره کرد.

کامیونت ۹۱۱ بادسان در دو کلاس مسقف و روباز، در انواع شاسی بلند و شاسی کوتاه و با ظرفیت‌های بارگیری مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. حمل بار با خاور بادسان در ابتدا تنها تا حداکثر تناژ ۶ و ۸ تن امکان‌پذیر بود. اما امروزه مدل‌های مختلف خاور بادسان قابلیت حمل بارهایی با وزن تقریبی ۶ تا ۲۶ تن را دارند. همچنین این کامیونت از سرعت و شتاب بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه می‌تواند بارهای شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برساند.

خاور ۹۱۱ بادسان چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، خاور ۹۱۱ بادسان در دو کلاس مسقف و روباز طراحی و تولید می‌شود. بنابراین این خاور برای حمل طیف گسترده‌ای از بارها مناسب است. با توجه به این که موتور این خاور از نوع پرکینز است، می‌توان از انواع روباز آن برای جابه‌جایی انواع آهن‌آلات استفاده کرد. انواع سنگین‌تر این وسیله نقلیه از قابلیت حمل بارهایی تا وزن ۲۶ تن برخوردار هستند. و گزینه مناسبی برای حمل ماشین‌الات سنگین صنعتی به شمار می‌روند.

یکی دیگر از کاربردهای کامیونت بادسان، اسباب‌کشی و حمل بارهای نسبتا سبک با استفاده از این خاور است. شما می‌توانید برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل حساس خود از خاور ۹۱۱ بادسان مسقف استفاده کنید. کیفیت بالای بدنه و فضای مسقف این خاور از آسیب رسیدن به وسایل شما در مراحل مختلف اسباب‌کشی جلوگیری می‌کنند.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای جابه‌جایی بار

وجود تنوع بالا در میان انواع خاورها ممکن است باعث سردرگمی شما در هنگام انتخاب یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه شود. توجه به نیازها و نوع بار از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب خاور مناسب به شمار می‌روند. پس قبل از هر چیز شما باید میزان اهمیت و حساسیت بار خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. در جدول زیر به صورت خلاصه به هر یک از انواع خاورها و کاربردهای مختلف آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نوع وسیله نقلیهحداکثر تناژ بارگیریکاربردها
خاور روباز۳ تا ۴ تنحمل مصالح ساختمانی و آهن‌آلات
  خاور مسقف  ۶ تناسباب‌کشی، حمل مواد غذایی فاسدشدنی، مواد یخ‌زده، مواد شیمیایی حساس
    خاور ۹۱۱ بادسان    ۶ تا ۲۶ تنمناسب برای حمل طیف گسترده‌ای از بارها مانند مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و اداری با توجه به مسقف یا روباز بودن

چه عواملی هزینه حمل بار با خاور را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

مسائل مالی و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل همواره یکی از بزرگترین نگرانی‌های افراد در زمان اسباب‌کشی و حمل بار به شمار می‌آیند. شما برای این که بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، باید با مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش هزینه‌ها در هنگام حمل بار با خاور می‌شوند، به طور کامل آشنا باشید.

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزنیه حمل بار با خاور عبارتند از:

  • مسافت
  • تعداد کارگران مورد نیاز
  • نوع خاور
  • حجم و وزن بار
  • نیاز یا عدم نیاز به بسته‌بندی بار
  • مدت زمان لازم برای تحویل بار

نقش مسافت در تعیین هزینه‌ها

کلیدی‌ترین عاملی که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های شما در هنگام حمل بار با خاور شود، فاصله موجود میان مبدا و مقصد مورد نظر شما است.  مسافت در کنار نوع وسیله نقلیه بیشترین تاثیر را بر محاسبه تعرفه‌های حمل بار دارند. در نتیجه هرچه مسافت موجود میان مبدا و مقصد مورد نظر شما بیشتر باشد، شما ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید بود. البته شرکت‌های معتبری مانند باربری بارتو معمولا برای حمل بار در مسافت‌های طولانی تخفیفاتی را نیز در نظر می‌گیرند.

حمل بار با خاور مسقف

جابه‌جایی بار با خاور در باربری بارتو

خاور یکی از وسایل نقلیه کاربردی برای باربری درون شهری و برون شهری است که در انواع روباز و مسقف در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. شما برای انتخاب خاور مناسب، باید به نوع و حجم بار خود توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکلاتی مانند آسیب رسیدن به بار جلوگیری کنید. اگر قصد حمل بار با خاور در سطح استان تهران را دارید، می‌توانید از خدمات گروه باتجربه و حرفه‌ای ما در باربری بارتو استفاده کنید.

سوالات متداول

شرکت باربری بارتو خدمات بسته‌بندی نیز ارائه می‌کند؟

شما می‌توانید برای اطمینان از سلامت بارهای خود در هنگام باربری و جلوگیری از شکستگی وخرابی وسایل حساس از خدمات‌بسته‌بندی مجموعه بارتو استفاده کنید.


مدت جابه‌جایی بار با خاور چه تاثیری بر هزینه باربری دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، دستمزد کارگان و رانندگان به صورت ساعتی محاسبه می‌شود. افزایش زمان اسباب‌کشی به معنای افزایش دستمزد کارگران و بیشتر شدن هزینه‌های شما برای حمل بار با خاور خواهد بود.